Mijn internetverbinding valt uit

Als uw internetverbinding uitvalt tijdens de training, kunt u niet verder. Dit heeft alleen gevolgen voor de pagina waar u op dat moment bent. Het systeem is zo gemaakt dat alle eerder bezochte pagina's zijn opgeslagen (zowel bij de toets als de inhoudelijke hoofdstukken in de lessen). Alleen de pagina waar u op was, zal waarschijnlijk niet zijn opgeslagen.

Probeer voor een stabiele verbinding te zorgen. Enkele oorzaken van slechte verbindingen zijn:

  • Mobiel internet, terwijl u reist. Probeert u de training te maken terwijl u ergens stil zit.
  • De draadloze verbinding (WiFi) is niet stabiel. Door het grote aantal WiFi-verbindingen dat in de lucht hangt ontstaat er tegenwoordig sneller storing. U kunt proberen dichter bij het WiFi-punt te gaan zitten (als dat mogelijk is) of een internetkabel in uw computer te gebruiken.
  • Er zit een Firewall of Proxyserver tussen. Deze situatie komt vaker voor bij bedrijfsnetwerken. Als u problemen blijft ervaren kunt u terecht bij uw ICT-afdeling of probeert u een computer of tablet thuis.